ПОЛОЖЕННЯ


Ant KingdomПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВИПУСКНУ РОБОТУ СЛУХАЧА КУРСІВ
 ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ ОБЛАСНОМУ  КОМУНАЛЬНОМУ ІНСТИТУТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

І. Загальні положення
Завдання ІППО та методичних служб – створити систему адресної безперервної науково-методичної допомоги педагогам у їх професійному зростанні.
На курсах підвищення кваліфікації проводиться вхідне діагностування, метою якого є виявлення рівня соціально-гуманітарної та професійної підготовки слухачів, визначення їх стартового рівня знань та умінь і усвідомлення характеру власних прогалин.  Метою навчального процесу є розвиток професійної компетентності педагогів, систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань, удосконалення або набуття досвіду самостійної творчої роботи, розвиток навичок самоосвіти. У ході курсів підвищення кваліфікації здійснюється цілеспрямована робота (факультативи, спецкурси, індивідуальні та групові консультації тощо) з метою усунення прогалин у фаховій підготовці. Однак процес професійного зростання є безперервним, тому виникає питання післякурсової роботи, спрямованої на нівелювання прогалин у фаховій, методичній підготовці педагога, та питань, які він бажає вивчати поглиблено. Постає проблема розробки програми, за якою педагог буде працювати протягом наступних п’яти років до наступних курсів  підвищення кваліфікації.
Захист випускних робіт – заключний етап курсової підготовки слухачів, що передбачає презентацію та захист основних ідей роботи, висвітлення їх актуальності, а також відповіді на запитання. Випускна робота подається за 10 днів до захисту в електронному варіанті для експертної оцінки. Вона виконується за певними вимогами відповідно до обраної форми.
        1.1 Випускна творча робота – це результат самостійної навчальної діяльності слухача курсів підвищення кваліфікації, в процесі якої він узагальнює, оновлює та розширює набуті теоретичні знання, удосконалює свої практичні уміння з обраної теми, впроваджує інноваційні педагогічні та виробничі технології, набуває досвіду дослідницько-творчої роботи, обґрунтовує модель власної діяльності, її результативність тощо.
Випускна творча робота складова частина навчального плану курсів підвищення кваліфікації:
-           форма навчальної роботи слухачів системи післядипломної педагогічної освіти;
-           засіб поповнення знань, оволодіння методами аналізу й узагальнення педагогічного досвіду, розвитку науково-педагогічного мислення з метою реалізації творчого підходу до педагогічного процесу.
         Випускна творча робота може бути як теоретичною, так і експериментальною розробкою.
Випускна робота виконується слухачем самостійно, рецензується науковим керівником та публічно захищається.
1.2. Мета виконання випускної  творчої роботи:
-           підвищення рівня теоретичних і практичних знань з обраної теми за проблематикою курсів;
-           систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань з обраної теми;
-           удосконалення або набуття досвіду самостійної творчої роботи, розвиток навичок самоосвіти;
-           творче осмислення наявного в освітньому закладі досвіду і визначення шляхів його подальшого вдосконалення з урахуванням отриманих у системі післядипломної освіти знань.
1.3. Випускна творча робота передбачає поглиблення та розвиток таких вмінь та навичок  слухача курсів:
-           самостійна робота з науково-методичною літературою;
-           аналіз обраної проблеми, її основних складових;
-           систематизація та узагальнення знань, здобутих у результаті вивчення проблеми;
-           формування теоретичних висновків та розробка практичних рекомендацій щодо їх впровадження в роботу навчальних закладів;
-           оволодіння науковим стилем виконання роботи та її відповідне оформлення.
1.4.  Написання випускної творчої роботи одна з умов отримання свідоцтва про підвищення кваліфікації слухачів курсів.

ІІ. Види випускних робіт
2.1. Випускна робота для слухачів курсів підвищення кваліфікації очної форми навчання (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, керівники гуртків, шкільні бібліотекарі) складається з двох частин:
-  програма професійного саморозвитку в міжатестаційний період;
- авторська розробка конспекту уроку чи позакласного заходу (стосовно науково-методичної проблеми слухача) з дидактичним наповненням.
2.2. Випускна робота для слухачів курсів підвищення кваліфікації очно-заочної форми навчання (спеціаліст першої кваліфікаційної категорії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, заступники та директори ЗНЗ) може бути представлена в таких формах індивідуальних проектів:
- опис власного педагогічного досвіду з теоретичним обґрунтуванням;
або:
·       індивідуальний методичний та навчальний проект з використанням ІКТ;
·       публікація / підготовка до друку в електронному віснику Тернопільського ОКІППО (стаття на науково-методичну тематику,  методичні рекомендації, конспект уроку);
·       стаття;
·        методичні рекомендації щодо вивчення теми, розділу, курсу навчального предмета; підручник, посібник, монографія (або окремі розділи, глави в них), якщо вони вийшли друком не раніше, ніж за три роки до проходження курсів підвищення кваліфікації;
·       навчально-методичний посібник (можливе співавторство);
·       робочий зошит;
·       розробки конспектів уроків чи навчальних занять з окремої теми з повним дидактичним забезпеченням;
·       авторська програма (спецкурсу, факультативу, курсу за вибором, гуртка, виховної роботи з класним чи шкільним колективом);
·       авторська розробка завдань та їх розв’язків для проведення I, II етапів Всеукраїнських олімпіад з предмету на засадах компетентнісного підходу;
·       тематичні сценарії проведення виховних заходів у дошкільному, загальноосвітньому та позашкільному навчальних закладах;
·       система методичної роботи навчального закладу (для керівників загальноосвітніх навчальних закладів);
·       сценарії проведення методичних заходів із педагогічними кадрами (для керівників загальноосвітніх навчальних закладів);
·       моделі управління навчальним закладом (для керівників загальноосвітніх навчальних закладів).


III. Основні вимоги до змісту та оформлення випускної роботи

3.1. ПРОГРАМА ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ

Одним із засобів підвищення професійної компетентності вчителя є програма педагогічного самовдосконалення, головною метою якої є різнобічний розвиток особистості педагога для подальшого забезпечення оптимальних умов для навчання та виховання учнів та підвищення ефективності уроку та навчально-виховного процесу загалом.
Програма самоосвіти педагога - наперед продуманий план діяльності педагога у процесі його підвищення кваліфікації, що орієнтується на саморозвиток, самовдосконалення, самовиховання та самореалізацію особистості протягом визначеного терміну.
Основні завдання програми:
·       Виявлення особистісного рівня професійної компетентності на підставі  самодіагностики.
·       Раціональне планування самоосвітньої діяльності з урахуванням основних напрямків реформування та розвитку освіти.
·       Досконала  організація самоосвітньої діяльності та участь у різноманітних формах методичної роботи.
·       Проведення моніторингу професійного зростання.
Узагальнення досвіду роботи за результатами роботи над самоосвітньою темою
Написання програми передбачає:
1) Оформлення титульної сторінки за встановленою формою (Додаток 1).
2) Формулювання:
ü     науково-методичної проблеми слухача;
ü    мети програми саморозвитку;
ü    завдання програми саморозвитку
3) Розробка власне самої програми (структура наводиться в ДОДАТКУ 2).
     4 )Вказати:
- прогнозований (очікуваний) результат;
- форму звіту.

ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ
Випускна робота має відповідати наступним правилам оформлення:
·       Обсяг складає довільну кількість сторінок.
·       Текст набирається на аркушах білого паперу стандартного формату А-4, з використанням шрифтів текстового редактора Word (Times New Roman), кеглем 14, через 1,5 інтервалу (30 рядків на сторінці) з дотриманням таких розмірів полів: верхнього, нижнього і лівого – 20 мм, правого – 10 мм.

ПОРЯДОК ЗАХИСТУ ВИПУСКНОЇ РОБОТИ
До захисту випускної роботи допускаються слухачі, які виконали навчальний план, склали тести, розробили програму та отримали на випускну роботу експертну оцінку (рецензію) наукового керівника.
Захист полягає у стислому (5–15 хв.) викладенні змісту (обґрунтування вибору проблеми, мета, завдання, загальна характеристика, відповіді на запитання та зауваження рецензента та присутніх).
Випускні роботи зберігаються в ІППО, РМК/ММК, ОТГ, навчальному закладі. Після закінчення терміну дії вони підлягають ліквідації у встановленому порядку.

3.2.        ОПИС ВЛАСНОГО ДОСВІДУ
3.2.1. Загальна характеристика
1)    В описі досвіду вчитель висвітлює проблему, над якою працює, методи і засоби її вирішення, розкриваючи індивідуальні особливості своєї роботи.
2)    Опис досвіду подається в електронному вигляді. Електронний варіант виконується в Microsoft Word. (Додаток 3).
3)    Готуючи опис досвіду, можна використовувати такий порядок:
-             обґрунтування актуальності досвіду, його практична значимість;
-        висвітлення основної ідеї досвіду, її інноваційну значущість;
-        перелік наукових чи практичних досліджень, на яких ґрунтується робота, наукові концепції та теорії яких авторів використовуються;
-        розкриття технологій реалізації провідної педагогічної ідеї та її складових;
-        розкриття запропонованих інновацій щодо організації навчально-виховного процесу;
-        аналіз результатів професійної діяльності, динаміка змін якості навчальних досягнень учнів в оволодінні практичними уміннями і навичками, розвиток інтересу до предмета тощо;
-        проблеми і труднощі, з якими він зіткнувся в процесі роботи, розкриття  шляхів їх подолання;
-        власна точка зору на зміст освіти, форми, методи, прийоми, засоби навчання учнів предмету, який він викладає.

3.2.2. Орієнтовні структура та зміст роботи
       
        Рекомендується така структура роботи:
·                              титульний аркуш;
·                              зміст;
·                              вступ;
·                              теоретична частина*;
·                              методична частина*;
·                              практична частина*;
·                              висновки;
·                              список використаних джерел;
·                              додатки (за потребою).   
* У роботі може бути 2 – 3 розділи (за вибором слухача або/і рекомендацією наукового керівника).
Титульний аркуш є першим у випускній творчій роботі і заповнюється слухачем.
У зміст виносяться заголовки, які точно повторюють план роботи. Розділи роботи повинні мати порядкову нумерацію і позначатися арабськими цифрами.
У вступі зазначається стаж роботи, у яких класах, за якими підручниками та матеріалами навчально-методичного комплексу (НМК) працює педагог, обґрунтовується доцільність вибору даної теми, її актуальність, світові та вітчизняні тенденції вирішення поставлених завдань; формулюються мета і завдання випускної роботи.
Теоретична частина передбачає:
-        огляд літератури з даної проблеми;
-        перелік нормативних документів МОН, які регламентують викладання дисципліни, чинних програм, рекомендацій;
-        теоретичне обґрунтування актуальності і важливості завдань, які вирішуються в даній роботі (коротко);
-         аналіз і систематизацію наявного досвіду.
Методична частина включає:
- характеристику підручників (двох-трьох), за якими працює вчитель, за такими показниками:
​ ·відповідність програмі;
​ ·доступність, послідовність викладу;
​ ·рівномірний/нерівномірний розподіл матеріалу по параграфах і розділах;
​ ·наявність та дієвість допоміжної інформації (схеми, графіки, таблиці);
​ ·проаналізувати завдання для учнів по складності та врахуванні індивідуальних особливостей;

- способи використання підручника, робочого зошита, атласу тощо;
- характеристику типів уроків (найбільш ефективних на думку вчителя в різних класах, під час викладання різних тем);
- включає розробку педагогічних рішень за темою випускної роботи та їх методичне забезпечення.
- опис форми роботи з обдарованими дітьми;
- опис форми роботи з невстигаючими дітьми (в інклюзивних класах).
У практичній частині може бути поданий аналіз досвіду роботи слухача, а також навчального закладу, в якому він працює, з даної проблеми на основі теоретичної і методичної частин роботи. Зокрема, у практичній частині можуть бути представлені й розроблені автором нормативні документи (положення, інструкції тощо), методика управління певним напрямом освітньої діяльності, схема оснащення навчально-матеріальної бази, методична розробка певного виду навчальних занять чи виховного заходу і т. ін.
        У висновках дається коротке узагальнення отриманих результатів, рекомендації з їх упровадження в навчально-виховний процес конкретного навчального закладу тощо. Також доцільно продемонструвати результативність роботи над зазначеною проблемою за атестаційний період (реальний приріст знань, умінь, навичок, якостей учнів, поліпшення показників роботи з обдарованими дітьми, науково-методичної роботи в школі, районі (місті) тощо).
  У рекомендаціях слід зазначити пропозиції щодо ефективного використання результатів дослідження та шляхів розповсюдження і популяризації досвіду:
-        ознайомлення з передовим педагогічним досвідом на методичних та педагогічних семінарах, нарадах, науково-практичних конференціях, у процесі курсового підвищення кваліфікації, внесення досвіду до інформаційних банків, картотек;
-        видання спеціальної літератури наукового, методичного та популярного характеру; повідомлення через засоби масової інформації тощо.
          Наприкінці роботи вміщується список використаних джерел згідно з бібліографічними вимогами (Додаток 5). Існують певні правила вказівки опрацьованих джерел. У списку використаної літератури всі публікації наводяться або за алфавітом, або в порядку цитування. Будь-який інший запис вважається неправильним.
Бібліографія, наведена в випускній (творчій) роботі, засвідчує вміння педагога працювати з науковою літературою, обробляти одержану інформацію, обґрунтовувати не лише власну думку, а й висловлювати розуміння ідей науковців; уміти співставляти, порівнювати й узагальнювати різні точки зору, робити відповідні висновки, удосконалювати вміння чітко й логічно формулювати науковий результат на основі проведеного експерименту.
Відсутність бібліографії, навпаки, вказує на незавершеність роботи, порушення її структури та недотримання загальних вимог.
Випускна робота може містити додатки (таблиці, креслення, ескізи, малюнки, розрахунки, методичні матеріали тощо). Після списку використаних джерел додатки розміщуються за необхідності як допоміжні нормативні, інформаційні та аналітичні матеріали, необхідні для повного розкриття основної частини підсумкової роботи. Також до додатків можуть бути включені матеріали, що є копією нормативних актів, службових документів, інструкцій, звітів або таблиць, узагальнювальні схеми, моделі, діаграми тощо.

3.2.3. Обсяг роботи та правила оформлення
Обсяг випускної роботи має складати 10 – 15 сторінок комп’ютерного набору.
Текст набирається на аркушах стандартного формату А4, із використанням шрифтів текстового редактора Word (Times New Roman), кеглем 14 через 1,5 інтервалу (30 рядків на сторінці) з дотриманням таких розмірів полів: верхнє, нижнє, ліве – 20 мм, праве – 10 мм.
Титульна сторінка оформляється за встановленою формою (див. Додаток 1, 3, 4).
Список літератури оформляється у відповідності з існуючими стандартами. У тексті мають бути посилання на всі використані літературні джерела, особливо при цитуванні (Додаток 5).

3.3. ІНДИВІДУАЛЬНІ ПРОЕКТИ

3.3.1. Зміст і види індивідуальних проектів

Проектце задум, прообраз певного об’єкта; сукупність документів і розрахунків, необхідних для його створення. «Проект» – це ключове (вихідне) поняття проектування.
Проектна діяльністьформа навчально-пізнавальної активності, зміст якої полягає в мотивованому досягненні свідомо поставленої мети для створення творчих проектів та в забезпеченні єдності й наступності різноманітних аспектів проблеми.
Виконання індивідуальних проектів – самостійний вид навчальної діяльності слухачів, який виконуються згідно з навчальним планом курсів підвищення кваліфікації і базується на принципах: самостійності, активності, професійно-кваліфікаційної диференціації, індивідуалізації, систематичності, урахування вимог психології навчання дорослих.
Метою виконання індивідуальних проектів є підвищення рівня теоретичної та методичної підготовки слухачів курсів підвищення кваліфікації; систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань з обраної теми за проблематикою курсів; удосконалення або набуття досвіду самостійної творчої роботи; стимулювання креативності та творчості освітян; розвиток навичок самоосвіти.
Завданнями проектної роботи є формування вмінь працювати для досягнення кінцевої мети; нести відповідальність за кінцевий продукт; аналіз та критичне осмислення вивченого матеріалу для його практичного застосування; розробка та виготовлення дидактичних ы методичних матеріалів, завдань для проведення практичних, лабораторно-практичних робіт.
Виконання індивідуальних  проектів дають змогу оцінити:
·       готовність слухача до оновленої професійної діяльності;
·       ступінь сформованих навичок слухачів до самостійної роботи з урахуванням сучасних інформаційних технологій;
·       ступінь розуміння сучасного стану науки, передових тенденцій психології, дидактики, теорії та методики навчання та виховання;
·       уміння застосовувати набуті знання на практиці;
·       уміння і навички до наукового дослідження;
·       наукову новизну або практичну значущість досвіду;
·       актуальність тематики та використання передового педагогічного досвіду;
·       узагальнення й аналіз матеріалів літературних джерел, монографій, наукових і методичних журналів, періодичних видань, архівних документів;
·       уміння  працювати з первинними текстами й створювати тексти вторинні.
Слухачам курсів підвищення кваліфікації пропонується виконати проект на тему, яка відповідає їх професійним потребам та інтересам, базується на їх практичній діяльності та досвіді роботи. Якщо інтереси кількох слухачів співпадають – формують творчі групи для роботи над груповим проектом. Ураховуючи вищезазначене, за змістовим наповненням проекти можуть бути різних видів:
·       проекти, побудовані на узагальненні розроблених науковий концепцій, теорій для вирішення конкретної практичної проблеми;
·       проекти, що базуються на практичному досвіді педагога і спрямовані на побудову ефективної моделі, системи діяльності;
·       проекти, спрямовані на створення програмно-методичних комплексів;
·       проекти, в яких відображене дослідження певного педагогічного явища чи процесу і пропонуються оптимальні шляхи, засоби для підвищення його ефективності та результативності;
·       проекти, які презентують творчі підходи педагога до вирішення певної професійної проблеми, власного професійного зростання тощо.

3.3.2. Вимоги  до індивідуальних проектів
Індивідуальний проект – це випускна робота, яку виконує один слухач.
Перелік індивідуальних проектів подано в розділі 2.2.
Тематика проектів має бути актуальною, відповідати сучасному стану та перспективам розвитку педагогічної науки.
Індивідуальні проекти (авторські) складаються із трьох частин:
1). Титульної сторінки, на якій зазначається:
ü    вид індивідуального проекту;
ü    науково-методична проблема слухача.
Зразок титульної сторінки подано в Додатку 4.
2). Пояснювальної записки, в якій вказується актуальність, мета, завдання даного виду випускної роботи, а також подається список використаних джерел (Додаток 5). Загальні вимоги до пояснювальної записки: чіткість та логічна послідовність викладу матеріалу, стислість, ясність формулювання творчого задуму проекту.
3). Власне проект.

Якщо, як проект, подається посібник із конкретної проблеми, то в третій частині мають бути титульна сторінка посібника, зміст, передмова чи вступ, основна частина, післямова чи заключна частина, література. Основна частина має бути логічно структурована за темами чи розділами. Література може подаватися як до кожного розділу чи статті, так і загальним списком відповідно до чинних вимог.
Проект може мати дослідницький характер. Слухач використовує науково-методичну літературу, свої спостереження і факти, результати експерименту, якщо він проводиться.
Якщо проект є результатом педагогічного дослідження, то до нього ставляться такі вимоги, як: актуальність тематики, її відповідність сучасному етапу педагогічної науки, практичним завданням сучасної школи та перспективи її розвитку; вивчення та критичний аналіз монографічної та періодичної літератури з проблеми; короткий ретроспективний аналіз досліджуваної проблеми та її практичного стану, а також педагогічного (за наявності власного) досвіду роботи; характеристика предмета, мети і методів дослідження, опис та аналіз проведених автором експериментів (досліджень); узагальнення результатів та їх обґрунтування, висновки та методичні рекомендації; у змісті проекту тема має бути розкрита всебічно.

3.3.3. Обсяг проектів
Обсяг основного тексту індивідуальної проектної роботи складає 10 – 15 сторінок. До зазначеного обсягу не входять сторінки зі списком використаних джерел та додатків. Але всі сторінки цих структурних частин роботи підлягають наскрізній нумерації всієї роботи на загальних засадах.
Написання випускної роботи одна з умов отримання свідоцтва про підвищення кваліфікації слухачів курсів.

4.      Захист випускної роботи:
·       усне повідомлення;
·       вербальна презентація з використанням мультимедійних засобів;
·       презентація власної педагогічної майстерні з використанням ІКТ, відеоматеріалів;
·       відповіді на запитання.










































Тернопільський обласний комунальний інститут
післядипломної педагогічної освіти




ПРОГРАМА



МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ


на 2018-2023 р.р.



                                                                                              Слухача групи курсів підвищення кваліфікації

Юзвішин Лесі Павлівни
Вихователя групи продовженого дня       Чортківської гімназії ім.М.Шашкевича
Науковий керівник
Лопатка Ганна Федорівна
кандидат біологічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчання















Тернопіль
 2018
 1. Науково-методична проблема слухача. 
Формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій.
 2. Мета програми саморозвитку.
Поглиблення знань про інноваційні технології навчання, обмін досвідом з їх використання, обгрунтувати доцільність впровадження інновацій в навчально-виховний процес з метою формування творчої особистості,  життєвих  компетентностей  учнів, аналіз роботи  вихователя у світлі  інноваційної діяльності.
 3. Завдання програми саморозвитку  
Виявлення особистісного рівня професійної компетентності на підставі     самодіагностики.
Опрацювати наукову та методичну літературу , інтернет –ресурси з питань формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій.
Створити проблемні ,нестандартні виховні ситуації , що дають кожному учневі можливість проявити ініціативу.
Створити творчу атмосферу ,здорового морально-психологічного клімату в класі.
Розвивати професійно важливі якості відповідно до специфіки діяльності, підвищувати особистісно –ділові якості ,морально-естетичні.
Створити  банк інформації з проблеми дослідження.
Раціональне планування самоосвітньої діяльності з урахуванням основних напрямків розвитку освіти.


 1. Програма.
№ з/п
Зміст діяльності
Термін виконання
Відмітка про виконання
Модуль 1 . Загальнометодологічна і теоретична підготовка (осмислення програмних положень у галузі розбудови національної освіти, ознайомлення з інноваціями в освіті)
1.1.
Опрацювати науково-методичні посібники
1.1.1
Пільтяй Н. Д., Жиганюк Н. А. У другу половину дня. Методичний посібник для вихователів груп продовженого дня. — Х. : Вид. група «Основа», 2016.— 155, [5] с. — (Серія «Вихователю ГПД»).
Вересень 2018р.

1.1.2
Методична скарбничка вихователя ГПД / упоряд. Т. Б. Салук. — Х. : Вид. група «Основа», 2017.— 303, [1] с. — (Серія «Вихователю ГПД»).
Січень 2019р.

1.1.3
Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання
К.: А. С. К. , 2007. — 144 с.
Жовтень 2019р.

1.1.4
Пометун О., Пироженко Л.Інтерактивні технології навчанняТеоріяпрактикадосвід: Метод, посібник. — К., 2002.
Березень 2020р.

1.1.5
Морозова З.В. Група продовженого дня: методичний посібник для вихователя / З. В. Морозова. – Х.: ТОРСІНГ Плюс, 2007. – 160 с.
2018р.

1.2.
Опрацювати статті у фаховій періодиці
1.2.1
Наближаємо майбутнє: Інтернет-марафон видавничої групи «Основа» «Інноваційні технології та методики освіти» Журнал «Вихователю ГПД. Усе для роботи» №12(72) – Грудень 2017


2018-2021рр.


Розвиток методичної компетентності вихователя групи продовженого дня .
Журнал «Вихователя ГПД.Усе для роботи » №02(62)-Лютий 2017


1.2.2
Інтернет-додаток до журналів ВГ «Основа»: «Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ» Журнал «Вихователю ГПД. Усе для роботи» №10(70) – Жовтень 2017

2018-2019рр.

1.2.3
Орієнтовне календарно-тематичне планування роботи ГПД  Журнал «Вихователю ГПД. Усе для роботи» №8(68) – Серпень 2017
2018р.

1.3.
Опрацювати інтернет-ресурси
1.3.1
http://osvita.ua
Освітній портал "Освіта.UA".

Постійно

1.3.2
http://shkola.ua
Новий навчальний портал.

Постійно

1.3.3
http://metodportal.net
Методичний портал.

Постійно

1.3.4
www.education.gov.ua – офіційний сайт Міністерства освіти і науки України

Постійно

1.3.5
Всеукраїнський портал "Початкове навчання"
       Постійно

Модуль 2.  Фахово-функціональна підготовка.
2.1
Вивчення нормативних документів і нових навчальних програм (інваріантної і варіативної складової)
2.1.1
Наказ МОН України №994 від 11.07.2017 "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності".
   2018-2019рр.

2.1.2



          2018р.

2.1.3
Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”.
 2019р.

2.1.4
Лист МОН України від 07.06.2017 № 1/9-315 "Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів"
2018-2019рр.

2.1.5.
Наказ МОН України від 11.12.2017 № 1582 "Про завершення дослідно-експериментальної роботи за темою «Хмарні сервіси в освіті»"
2018-2021рр.

2.2.
Ознайомлення з новими навчально-методичними комплексами (підручники, зошити, методичні посібники для вчителя)
2.2.1
 Антонюк Н.А. Зошит вихователя групи продовженого дня.Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2014.-56с.
Жовтень 2018р.

2.2.2
Ознайомитися з посібником Організація роботи групи подовженого дня в 1–4 класах О.П Кизим 2010. — 144 с.
Вересень 2018р.

2.2.3
О. І. Ярошенко,
Т. М. Соколкіна,М. А. Капелюшна Ігротека вихователя ГПД 2012. – 250 с.

Січень 2019р.

2.2.4
Ю.В.Васьков
Система фізичного виховання у групі подовженого дня в 1-4 класах .- Х.:Вид-во »Ранок»,2010.-128с.-(Практикум вихователяГПД)
Березень 2019р.

2.2.5
Ознайомлення з Енциклопедія інтерактивного навчання.-К.,2004р.
Лютий 2020р.

2.2.6
Щоденник вихователя групи продовженого дня / Зайцева В.Ю.- Тернопіль: Підручники і посібники,2012-128с.

Квітень 2020р.

2.3.
Позаурочна діяльність
2.3.1
Підготувати і провести виховний захід «Наші обереги»
Листопад 2020р.

2.3.2
Підготувати і провести родинне спортивне свято «Рід,родина,рідне»
   Лютий 2021р.

2.3.3
Підгодувати виховний захід «Великі права маленької дитини»
Травень 2021

Модуль  3. Інноваційні технології в навчально-виховному процесі
3.1.
Ознайомитися з технологіями
3.1.1
Проекторна технологія .
Вересень 2018р.

3.1.2.
Технологія розвивального навчання.
Грудень 2018р.

3.1.3.
Інформаційно-комунікаційні технології.
Лютий 2019р.

3.2.
Апробувати на уроках технології
3.2.1
Тренінгового навчання . Ігрові технології .
2018-2020рр.

3.2.2
Методику розвитку критичного мислення .Особистісно-зорієнтованого виховання.
2018 -2021рр.

3.3.
Створення мультимедійного контенту
3.3.1
Використання мультамедійних  презентацій під час проведення виховних заходів.
Постійно

3.3.2
Вправи з мультимедійною підтримкою:« Закінчи речення» ,» Знайди помилку».
2018-2019рр.

3.3.3
Удосконалення навичок роботи з комп’ютерною технікою.
     Постійно

3.4.
Розробка методичних і дидактичних матеріалів засобами ІКТ
3.4.1
Створення методичних матеріалів для вихователя за допомогою текстового редактора.
Постійно

3.4.2
Електрона розробка рухливих та дидактичних ігор.
 2019 р.

3.4.3
Розробити виховні заходи .
Постійно.

3.5.
Використання Веб-технологій у навчальному процесі. Web-2.0
3.5.1
Ознайомитися з послугами  Web-2.0
2018р.-2022р.

3.5.2
Ознайомитися з можливостями використання сховища навчально-виховних  матеріалів,відео сервісів (You Tube ).
2018р.-2021р.

3.5.3
Створити власний блог.
2018р.

Модуль 4.  Опанування технологіями педагогічних вимірювань та оцінювання якості освіти
4.1.
Розробка діагностичного інструментарію (анкети, тестові завдання  тощо)
4.1.1
Розробити тести для учнів :
« Активний відпочинок»;
«Безпечний відпочинок»;
« Чи вмієш ти поводитись за столом?»
« Чи вмієш ти спілкуватися?».
Постійно

4.1.2
Розробити анкети для учнів :
« Вислови свою думку »;
«Для виявлення стосунків у колективі»;
«Чи знаєш ти свій рідний край?»;
«Твої права та обовязки»;
«Проблема шкідливих звичок».
2019р.-2021р.

Модуль 5. Участь у методичній роботі.
5.1.
Робота над індивідуальною науково-методичною проблемою
5.1.1
Опрацювати матеріали в періодиці та через інтернет , які стосуються інноваційних технологій.
Постійно

5.1.2
Відвідати заходи з визначеної теми у інших вихователів.
2018-2022р.

5.1.3
Зібрати і систематизувати матеріал про сучасні інноваційні технології.
Постійно

5.1.4
Укласти дидактичний матеріал щодо організації впровадження інноваційних технологій і проведення виховних заходів з використанням зазначених технологій.
2019-2022рр.

5.1.5
Скласти каталог публікацій з проблеми:» Розвиток творчої особистості шляхом використання інноваційних технологій ».
11 півріччя 2021-2022р.

5.1.6
Застосовувати новинки в своїй педагогічній діяльності.
Постійно

5.2.
Підготовка виступу на методоб’єднанні ( педраді, семінарі)
5.2.1
-Доповідь « Розкриття творчої особистості учня шляхом впровадження інноваційних технологій ».
1  півріччя 2019р.

5.2.2
Підготувати виступ на методоб єднанні з теми « Переваги та кроки впровадження інноваційних технологій ».
 1 півріччя 2019р.

5.3.
Участь у конкурсах
5.3.1
Конкурс на найкращий малюнок « Світ очима дітей».
Жовтень 2018р.

5.3.2
 Конкурс на найкращий малюнок « Будь природі другом».
Травень 2019р.

5.4.
Проведення майстер-класів, тренінгів тощо
5.4.1
Майстер – клас для вихователів « Використання інноваційних технологій у роботі з дітьми».
1 півріччя 2019р.   

5.4.2
Провести засідання « Круглого столу» на тему: « Інновації в практичній діяльності вихователя» .
11півріччя 2019р.


1.         Прогнозований результат.
Ознайомлення та оволодіння методиками формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій.
Поповнення матеріально-технічної бази мультимедійними презентаціями, дидактичними матеріалами.
Опрацьовані вибранні технології виховання.
Кваліфікаційне зростання та підвищення рівня професійної майстерності.
Опанування методикою самостійної діяльності ,технологією саморозвитку та самовиховання.
2.         Форма звіту.
     Портфоліо.


























Зразок титульної сторінки опису власного практичного досвіду



Тернопільський обласний комунальний інститут
післядипломної педагогічної освіти






Індивідуальний проект:   (вказати вид)

Науково – методична проблема:
(вказати проблему)





                                                                                              Слухача групи курсів підвищення кваліфікації

________________________________________,
(прізвище, ім’я, по батькові)
 _______________________________________
(спеціальність)
________________________________________
(назва навчального закладу)

Науковий керівник
______________________________________________
(прізвище, посада, кафедра)



Тернопіль
 2017





ДОДАТОК 5
Приклади бібліографічного опису та
оформлення посилань, запису джерел у списку використаної літератури

Характерис-тика джерела
Приклад оформлення
     Книги:

Один автор
1. Білоус І. І.   Планування навчального процесу / І. І. Білоус ; упоряд. Ж. Сташко. – Київ : Шкільний світ, 2016. – 136 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
2. Богуславська В. Б.   Боровинка : вірші, переклади, різне / В. Б. Богуславська. – К. : Вид. дім Д. Бураго, 2015. – 184 с. 
3. Вітенко І. М.   Географія материків і океанів  : контроль навчальних досягнень учнів. 7 клас / І. М. Вітенко. – Кам`янець-Подільський : Аксіома, 2009. – 108 с. – (Серія "Географія").
4. Жизномірська О. Я.   Психотехнологія корекції деструктивного самоствердження особистості молодшого та старшого підліткового віку : навчально-методичний посібник / О. Я. Жизномірська ; Тернопільський обл. комун. ін-т післядипломної пед.освіти. – Тернопіль : Вектор, 2016. – 99 с.
5. Каніщенко А. П.   Методика навчання української мови в початковій школі : лекційно-практичний курс із дисципліни : [в 2 кн.]. [Кн. 1] : Методика вивчення мовної теорії. Методика розвитку усного та писемного зв'язного мовлення / А. П. Каніщенко. – Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2016. – 174 с. 
Два автори
1. Богуш А.   Методика розвитку мовлення і навчання рідної мови дітей раннього віку : навчально-методичний посібник / А. Богуш, Н. Маліновська. – Київ : Слово, 2016. – 392 с. – (Педагогіка). 
2. Большакова І.   Словникові слова. 1-2 класи : книга для вчителя / І. Большакова, М. Пристінська. – Київ : Перше вересня, 2016. – 176 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
3. Гавришок Б. Г.   Особливості природокористування в Подільських Товтрах : монографія / Б. Г. Гавришок, М. Я. Сивий. – Тернопіль : ТНПУ, 2015. – 260 с.
4. Кремень В. Г.   Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму : [монографія] / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. – Київ : Пед. думка, 2012. – 368 с.
Три автори
1. Бак В. Ф. Висвітлення тенденції інтеграції природничих наук та етики в змісті біологічної освіти старшокласників : [монографія] / В. Ф. Бак, М. І. Данюк, А. В. Степанюк. – Тернопіль : [ТНПУ : Вектор], 2015. – 215 с.
2. Богданович М. В. Методика викладання математики в початкових класах : навчальний посібник / М. В. Богданович, М. В. Козак, Я. А. Король. – 4-те вид., переробл. і допов. – Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2016. – 368 с.
Чотири
автори
1. Розумне виховання сучасних дошкільнят  : методичний посібник / Н. В. Гавриш, О. Г. Брежнєва, І. Р. Кіндрат, О. Д. Рейпольська. – К. : Слово, 2015. – 176 с.
2. Глосарій термінів з моніторингу та оцінювання / А. Горошко, Т. Нарчинська, І. Озимок, В. Тарнай. – 2-ге вид. – Київ : УАО, 2016. – 52 с.
3. Готуємось до школи : заняття психолога з дітьми / Л. В. Стреж, Л. М. Гумовська, Л. Б. Смеречинська, І. Д. Щербак. – К. : Шкільний світ, 2015. – 106 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
4. Матеріалознавство [Текст] : для архітекторів та дизайнерів : підручник / К. К. Пушкарьова, М. О. Кочевих, О. А. Гончар, О. П. Бондаренко ; за ред. К. К. Пушкарьової. – Вид. 2-ге, перероб. – Київ : Ліра-К, 2015. – 592 с
П'ять і
більше
авторів
1. Планування в ДНЗ : 1 півріччя / О. М. Золотаренко, Т. В. Фурдецька, О. М. Шліхта [та ін.] ; упоряд. В. В. Семізорова. – Київ : Шкільний світ, 2015. – 200 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
2. Культура мови: від теорії до практики [Текст] : монографія / Л. В. Струганець, О. І. Бобесюк, О. А. Веремчук [та ін.] ; [за ред. Л. Струганець]. – Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2015. – 219 с.
3. Топ-менеджмент директора школи  / Ю. Шукевич, Л. Даниленко, Л. Карамушка [та ін.] ; [за ред. Ю. Шукевича]. – К. : Шкільний світ, 2015. – 160 с. – (Бібліотека "Шкільного світу"). 
4. Правові засади реалізації Болонського процесу в Україні : [монографія] / В. Бугров [та ін.] ; НАПН України, Ін-т вищої освіти, Ін-т лідерства, інновацій та розвитку. – Київ : Ін-т вищ. освіти НАПНУ, 2014. – 156 с.
Без автора
1. Пегас : збірка студентських перекладів. Вип. 9 / уклад.: Т. О. Цепенюк, В. В. Панченко. – Тернопіль : ТНПУ, 2016. – 172 с.
2. Проблеми педагогічної психології : навчальний посібник / Ніжинський держ. ун-т ім. М. Гоголя ; упоряд. : Т. О. Гетьман, Т. Д. Кричковська. – Київ : КНТ, 2016. – 381 с. 
3.Проблеми типологічної та квантитативної лексикології  : [зб. наук. праць / наук. ред. Каліущенко В. та ін.]. – Чернівці : Рута, 2007. – 310 с.
3. Системи освіти світу / упоряд. І. Майданюк. – Київ : Шкільний світ, 2016. – 200 с. – (Бібліотека "Шкільного світу"). 
4. Щоденник освітянина  / [упоряд. Д. Долгова]. – Київ : Шк. світ, 2016. – 112 с. – (Бібліотека "Шкільного світу").
Багатотом-ний   документ      
1. Українська наука у європейському контексті. Німецько-українські наукові зв'язки = Ukrainische Wissenschaft im Europaischen Kontext. Deutsch-Ukrainische Wissenschaftsbeziehungen : збірник наукових праць. Т. 9 / редкол.: Н. Поплавська, М. Оберраух-Мельничук, В. Барчан [та ін.] ; уклад. і заг. ред. Д. Блохин. – Мюнхен : Німецько-Українське Наукове Об'єднання ім. Ю. Бойка-Блохина, 2016. – 440 с. 
2. Історія української літератури : у 12 т. Т. 2. Давня література (друга половина XVI–XVIII ст.) / наук. ред. : В. Сулима, М. Сулима ; заг. ред. В. Дончика. – Київ : Наук. думка, 2014. – 839 с.
3. Історія української літератури : у 12 т. / наук. ред. : В. Сулима, М. Сулима ; заг. ред. В. Дончика. – Київ : Наук. думка, 2014. – Т. 2 : Давня література (друга половина XVI–XVIII ст.). – 839 с.
Матеріали конференцій
1. Соціальна робота і соціальна педагогіка: виклики сьогодення  : збірник наукових праць за матеріалами ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Тернопіль, 28-29 квітня 2016 р. / ТНПУ ім. В. Гнатюка, Ін-т педагогіки і психології ; за заг. ред.: В. А. Поліщук, С. М. Калаур, Г. І. Слозанської. – Тернопіль : [Вектор], 2016. – 222 с.
2. Гуманітарний корпус : зб. наук. ст. з актуальних проблем філософії, психології, педагогіки та історії : за матеріалами I Міжнар. наук.-практ. конф. «Наукові пошуки: актуальні проблеми теорії та практики», Київ, 14 квітня 2014 р. / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ; [редкол. В. І. Бондар [та ін.]. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 2. – 168 с.
3. Науково-педагогічна спадщина Антона Макаренка у практиці сучасних освітніх закладів : тези Всеукр. наук.-практ. конф., присвяченої 125-й річниці від дня народження Антона Семеновича Макаренка, Херсон, 19 березня 2013 р. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих [та ін.]. – Херсон : Олді-плюс, 2013. – 306 с
Словники
1. Географія : словник-довідник / [авт.-уклад. Ципін В. Л.]. –  X. : Халімон, 2006. – 175, [1] с.
2. Тимошенко  3. І.   Болонський  процес  в  дії :  словник-довідник основ. термінів і понять з орг. навч. процесу у вищ. навч. закл. / 3. І. Тимошенко, О. І. Тимошенко. –  К. : Європ. ун-т, 2007. – 57 с.
3. Українсько-німецький тематичний словник [уклад. Н. Яцко та ін.]. – К. : Карпенко, 2007. – 219 с.
4. Європейський Союз : словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. – 2-ге   вид., оновл. – К. : К.І.С., 2006. – 138 с.
Законодавчі та нормативні документи
1. Про позашкільну освіту : закон України : за станом на 9 січня 2014 року : офіц. вид. – Київ : Парламент. вид-во, 2014. – 26 с. – (Закони України).
2. Закон України «Про вищу освіту» : із змінами та доповненнями станом на 01 жовтня 2015 року. – Офіц. текст. – Київ : Правова єдність, 2015. – 96 с.
3. Конституція України : станом на 28 червня 2015 року : відповідає офіц. текстові. – Харків : Право, 2015. – 68 с.
Авторе-ферати дисертацій, дисертації
1. Рашевська Н. В.   Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 / Н. В. Рашевська ; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання НАПН України. — К., 2011. — 21 с.
2. Панченко Л. Ф.   Теоретико-методологічні засади розвитку інформаційно-освітнього середовища університету: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.10 / Л. Ф. Панченко ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". — Луганськ, 2011. — 44 с.
3. Дмитрієнко О. О.   Методика навчання студентів педагогічних університетів розв'язувати прикладні задачі з математичного аналізу : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Дмитрієнко Оксана Олексіївна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2014. – 271 с.
Частина книги, періодичного, продовжу-ваного видання

1. Биковська О. Позашкільна освіта: сучасні теоретико-методичні основи / Олена Биковська // Освіта. – 2016. – 17-24 серпня 2016 р. (№ 34/35(5728/5729)). – С. 4-6.
2. Гомотюк О.   Цивілізаційне осмислення української культури / О. Гомотюк // Мандрівець. – 2016. – № 2. – С. 74-76. – Рец. на кн. : Українська культура: цивілізаційний вимір / Я. Калакура, О. Рафальський, Ю. Юрій. – Київ : ІПіЕНД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2015. – 496 с.
3. Гуревич Р.   Інтернет і його соціальні мережі в сфері освіти: напрями використання / Р. Гуревич / Зб. наук. пр. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи» – С. 52-56.
4. Етнос // Філософський словник соціальних термінів / під заг. ред. В. П. Андрущенка. – Київ ; Харків, 2002. – С. 293.
5. Кизенко В. І.   Постнекласична методологія профорієнтаційної діяльності в умовах профільного навчання / Кизенко Василь Іванович // Український педагогічний журнал. – 2016. – № 1. – С. 94-108.
6. Лисенко Н. В.   Концептуальні підходи до моделювання етноідентифікаційних процесів у сучасному освітньому просторі / Н. В. Лисенко // Сучасна школа України: етнопедагогічна проекція теорії й практики : монографія / за ред. Н. Лисенко. – Київ, 2013. – [Параграф] 1.1.2. – С. 24-35.
7. Ничкало Н. Г.   Андрагогіка в системі педагогічних наук / Н. Г. Ничкало // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. – 2009. – Вип. 1. – С. 7-20.
8. Окландер М.   Напрямки модернізації маркетингової освіти в Україні  / М. Окландер // Маркетинг в Україні. 2015. № 5. С. 5965.
9. Чорна І. В.   Буккросинг – світ мандруючих книг / І. В. Чорна // Шкільний бібліотекар. – 2015. – № 6. – С. 2–3.
Електронні ресурси
1. Симоненко В. А. Лебеді материнства: живий голос Василя Симоненка [Електронний ресурс] / В. А. Симоненко ; Фонд «Справедлива Україна». – Київ, 2008. – 1 ел. опт. диск. – (Класика української літератури. «Живі голоси»).
2. Конституція України: Закон від 28.06.1996 No 254к/96-ВР [Електронний ресурс] // База даних «Законодавство України» / ВР України. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96%D0%B2%D1%80 (дата звернення: 08.02.2012).
3. Драгоманов Михайло Петрович // Вікіпедія: вільна енциклопедія. – Режим доступу : https://ru.wikipedia.org/wiki/Драгоманов_Михайло_Петрович (дата звернення: 11. 01. 2017).
4. Проект Концепції розвитку освіти на період 2015-2025 років [Електронний ресурс] / Стратегічна дорадча група «Освіта». – Київ, 2014. – Режим доступу : http://osvita.ua/news/43501/ (дата звернення: 12. 01. 2017).
Архівні документи
1. Центральний державний історичний архів України, м. Київ. Ф. 1235 Грушевські – історики та філологи. 1830–1958 рр. Оп. 1. Спр. 1055. Протоколи засідання комісій по утворенню Української національної бібліотеки. Чернетки, 1918 р., 4 арк.


Немає коментарів:

Дописати коментар