МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ


Тернопільський обласний комунальний інститут
післядипломної педагогічної освіти




ПРОГРАМА



МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ


на 2018-2023 р.р.



                                                                                              Слухача групи курсів підвищення кваліфікації

Юзвішин Лесі Павлівни,
Вихователя групи продовженого дня       Чортківської гімназії ім.М.Шашкевича
Науковий керівник
Лопатка Ганна Федорівна
кандидат біологічних наук, доцент кафедри змісту і методик викладання навчальних предметів.















Тернопіль
 2018
 1. Науково-методична проблема слухача. 
Формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій.
 2. Мета програми саморозвитку.
Поглиблення знань про інноваційні технології навчання, обмін досвідом з їх використання, обгрунтувати доцільність впровадження інновацій в навчально-виховний процес з метою формування творчої особистості,  життєвих  компетентностей  учнів, аналіз роботи  вихователя у світлі  інноваційної діяльності.
 3. Завдання програми саморозвитку  
Виявлення особистісного рівня професійної компетентності на підставі     самодіагностики.
Опрацювати наукову та методичну літературу , інтернет –ресурси з питань формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій.
Створити проблемні ,нестандартні виховні ситуації , що дають кожному учневі можливість проявити ініціативу.
Створити творчу атмосферу ,здорового морально-психологічного клімату в класі.
Розвивати професійно важливі якості відповідно до специфіки діяльності, підвищувати особистісно –ділові якості ,морально-естетичні.
Створити  банк інформації з проблеми дослідження.
Раціональне планування самоосвітньої діяльності з урахуванням основних напрямків розвитку освіти.


 1. Програма.
№ з/п
Зміст діяльності
Термін виконання
Відмітка про виконання
Модуль 1 . Загальнометодологічна і теоретична підготовка (осмислення програмних положень у галузі розбудови національної освіти, ознайомлення з інноваціями в освіті)
1.1.
Опрацювати науково-методичні посібники
1.1.1
Пільтяй Н. Д., Жиганюк Н. А. У другу половину дня. Методичний посібник для вихователів груп продовженого дня. — Х. : Вид. група «Основа», 2016.— 155, [5] с. — (Серія «Вихователю ГПД»).
Вересень 2018р.

1.1.2
Методична скарбничка вихователя ГПД / упоряд. Т. Б. Салук. — Х. : Вид. група «Основа», 2017.— 303, [1] с. — (Серія «Вихователю ГПД»).
Січень 2019р.

1.1.3
Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання
К.: А. С. К. , 2007. — 144 с.
Жовтень 2019р.

1.1.4
Пометун О., Пироженко Л.Інтерактивні технології навчанняТеоріяпрактикадосвід: Метод, посібник. — К., 2002.
Березень 2020р.

1.1.5
Морозова З.В. Група продовженого дня: методичний посібник для вихователя / З. В. Морозова. – Х.: ТОРСІНГ Плюс, 2007. – 160 с.
2018р.

1.2.
Опрацювати статті у фаховій періодиці
1.2.1
Наближаємо майбутнє: Інтернет-марафон видавничої групи «Основа» «Інноваційні технології та методики освіти» Журнал «Вихователю ГПД. Усе для роботи» №12(72) – Грудень 2017


2018-2021рр.


Розвиток методичної компетентності вихователя групи продовженого дня .
Журнал «Вихователя ГПД.Усе для роботи » №02(62)-Лютий 2017


1.2.2
Інтернет-додаток до журналів ВГ «Основа»: «Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ» Журнал «Вихователю ГПД. Усе для роботи» №10(70) – Жовтень 2017

2018-2019рр.

1.2.3
Орієнтовне календарно-тематичне планування роботи ГПД  Журнал «Вихователю ГПД. Усе для роботи» №8(68) – Серпень 2017
2018р.

1.3.
Опрацювати інтернет-ресурси
1.3.1
http://osvita.ua
Освітній портал "Освіта.UA".

Постійно

1.3.2
http://shkola.ua
Новий навчальний портал.

Постійно

1.3.3
http://metodportal.net
Методичний портал.

Постійно

1.3.4
www.education.gov.ua – офіційний сайт Міністерства освіти і науки України

Постійно

1.3.5
Всеукраїнський портал "Початкове навчання"
       Постійно

Модуль 2.  Фахово-функціональна підготовка.
2.1
Вивчення нормативних документів і нових навчальних програм (інваріантної і варіативної складової)
2.1.1
Наказ МОН України №994 від 11.07.2017 "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності".
   2018-2019рр.

2.1.2



          2018р.

2.1.3
Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”.
 2019р.

2.1.4
Лист МОН України від 07.06.2017 № 1/9-315 "Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів"
2018-2019рр.

2.1.5.
Наказ МОН України від 11.12.2017 № 1582 "Про завершення дослідно-експериментальної роботи за темою «Хмарні сервіси в освіті»"
2018-2021рр.

2.2.
Ознайомлення з новими навчально-методичними комплексами (підручники, зошити, методичні посібники для вчителя)
2.2.1
 Антонюк Н.А. Зошит вихователя групи продовженого дня.Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2014.-56с.
Жовтень 2018р.

2.2.2
Ознайомитися з посібником Організація роботи групи подовженого дня в 1–4 класах О.П Кизим 2010. — 144 с.
Вересень 2018р.

2.2.3
О. І. Ярошенко,
Т. М. Соколкіна,М. А. Капелюшна Ігротека вихователя ГПД 2012. – 250 с.

Січень 2019р.

2.2.4
Ю.В.Васьков
Система фізичного виховання у групі подовженого дня в 1-4 класах .- Х.:Вид-во »Ранок»,2010.-128с.-(Практикум вихователяГПД)
Березень 2019р.

2.2.5
Ознайомлення з Енциклопедія інтерактивного навчання.-К.,2004р.
Лютий 2020р.

2.2.6
Щоденник вихователя групи продовженого дня / Зайцева В.Ю.- Тернопіль: Підручники і посібники,2012-128с.

Квітень 2020р.

2.3.
Позаурочна діяльність
2.3.1
Підготувати і провести виховний захід «Наші обереги»
Листопад 2020р.

2.3.2
Підготувати і провести родинне спортивне свято «Рід,родина,рідне»
   Лютий 2021р.

2.3.3
Підгодувати виховний захід «Великі права маленької дитини»
Травень 2021

Модуль  3. Інноваційні технології в навчально-виховному процесі
3.1.
Ознайомитися з технологіями
3.1.1
Проекторна технологія .
Вересень 2018р.

3.1.2.
Технологія розвивального навчання.
Грудень 2018р.

3.1.3.
Інформаційно-комунікаційні технології.
Лютий 2019р.

3.2.
Апробувати на уроках технології
3.2.1
Тренінгового навчання . Ігрові технології .
2018-2020рр.

3.2.2
Методику розвитку критичного мислення .Особистісно-зорієнтованого виховання.
2018 -2021рр.

3.3.
Створення мультимедійного контенту
3.3.1
Використання мультамедійних  презентацій під час проведення виховних заходів.
Постійно

3.3.2
Вправи з мультимедійною підтримкою:« Закінчи речення» ,» Знайди помилку».
2018-2019рр.

3.3.3
Удосконалення навичок роботи з комп’ютерною технікою.
     Постійно

3.4.
Розробка методичних і дидактичних матеріалів засобами ІКТ
3.4.1
Створення методичних матеріалів для вихователя за допомогою текстового редактора.
Постійно

3.4.2
Електрона розробка рухливих та дидактичних ігор.
 2019 р.

3.4.3
Розробити виховні заходи .
Постійно.

3.5.
Використання Веб-технологій у навчальному процесі. Web-2.0
3.5.1
Ознайомитися з послугами  Web-2.0
2018р.-2022р.

3.5.2
Ознайомитися з можливостями використання сховища навчально-виховних  матеріалів,відео сервісів (You Tube ).
2018р.-2021р.

3.5.3
Створити власний блог.
2018р.

Модуль 4.  Опанування технологіями педагогічних вимірювань та оцінювання якості освіти
4.1.
Розробка діагностичного інструментарію (анкети, тестові завдання  тощо)
4.1.1
Розробити тести для учнів :
« Активний відпочинок»;
«Безпечний відпочинок»;
« Чи вмієш ти поводитись за столом?»
« Чи вмієш ти спілкуватися?».
Постійно

4.1.2
Розробити анкети для учнів :
« Вислови свою думку »;
«Для виявлення стосунків у колективі»;
«Чи знаєш ти свій рідний край?»;
«Твої права та обовязки»;
«Проблема шкідливих звичок».
2019р.-2021р.

Модуль 5. Участь у методичній роботі.
5.1.
Робота над індивідуальною науково-методичною проблемою
5.1.1
Опрацювати матеріали в періодиці та через інтернет , які стосуються інноваційних технологій.
Постійно

5.1.2
Відвідати заходи з визначеної теми у інших вихователів.
2018-2022р.

5.1.3
Зібрати і систематизувати матеріал про сучасні інноваційні технології.
Постійно

5.1.4
Укласти дидактичний матеріал щодо організації впровадження інноваційних технологій і проведення виховних заходів з використанням зазначених технологій.
2019-2022рр.

5.1.5
Скласти каталог публікацій з проблеми:» Розвиток творчої особистості шляхом використання інноваційних технологій ».
11 півріччя 2021-2022р.

5.1.6
Застосовувати новинки в своїй педагогічній діяльності.
Постійно

5.2.
Підготовка виступу на методоб’єднанні ( педраді, семінарі)
5.2.1
-Доповідь « Розкриття творчої особистості учня шляхом впровадження інноваційних технологій ».
1  півріччя 2019р.

5.2.2
Підготувати виступ на методоб єднанні з теми « Переваги та кроки впровадження інноваційних технологій ».
 1 півріччя 2019р.

5.3.
Участь у конкурсах
5.3.1
Конкурс на найкращий малюнок « Світ очима дітей».
Жовтень 2018р.

5.3.2
 Конкурс на найкращий малюнок « Будь природі другом».
Травень 2019р.

5.4.
Проведення майстер-класів, тренінгів тощо
5.4.1
Майстер – клас для вихователів « Використання інноваційних технологій у роботі з дітьми».
1 півріччя 2019р.   

5.4.2
Провести засідання « Круглого столу» на тему: « Інновації в практичній діяльності вихователя» .
11півріччя 2019р.


1.         Прогнозований результат.
Ознайомлення та оволодіння методиками формування творчої особистості молодших школярів шляхом застосування інноваційних технологій.
Поповнення матеріально-технічної бази мультимедійними презентаціями, дидактичними матеріалами.
Опрацьовані вибранні технології виховання.
Кваліфікаційне зростання та підвищення рівня професійної майстерності.
Опанування методикою самостійної діяльності ,технологією саморозвитку та самовиховання.
2.         Форма звіту.
     Портфоліо.





































Виховний захід
Тема:   Інсценізація української народної казки
            «Коза-дереза на новий лад»
Мета: виховувати почуття справжньої  дружби, колективізму
            чесності, щирості у відносинах, довести до свідомості
            дітей, що у дружбі велика сила.
Обладнання: мультимедійна дошка, атрибути.
Вид заходу: свято
.                                                   І дія
Ведучий.  За лісами, за морями відчиняє сонце брами,
А за брамами отими чарівними, золотими
Диво-казка походжає, нас гостинно припрошає
До веселої господи, де від заходу до сходу
Щастя повняться простори, де зникають біль і горе.
Ведучий.  На узліссі, край села,
Тин був... І хата була.
Ведучий.  Не велика й не мала
Сімейка в хаті тій жила.
                    (дід читає газету, баба – журнали,  внучка – в хаті)
Дід.  Щось сумно... І карти грали, і гороскоп перечитали, і курс долара звірили.
Баба.  Ага. І в журналах одне й те саме: маска для лиця, маска для волосся.
Внучка. Алло, салон краси?Запишіть мене на манікюр та педикюр.
 Баба.  Діду,  може хоч на базар сходимо. На людей подивимось і себе покажемо.
Дід.  Чому б ні.  Алло, гараж. Радіо-таксі? Нам на базар. Ага, чекаємо.
ІІ дія.
                                                 (Вивіска – “Ярмарок”)
Ведучі (по черзі).
Поспішайте всі на ярмарок!
Тільки сьогодні, тільки у нас,
Ціни, які приємно  здивують вас!
Пісня “Ой, що то за шум учинився”
      Ой, що то за шум учинився?
      То на ярмарок народ зголосився...
1-й продавець.  Бублики! Бублики!
       Найсмачніші бублики!
       Хто бубликів не купить,
        той не буде вище пупа.
2-й продавець.  Купіть у мене курочку, купіть у мене рябу. Кожен день зраночку, несе по яєчку. Яєчка поживні, корисні, у них багато вітамінів.
Дід.  А ми йогурти їмо.
Баба. Баланс підтримуємо.
3-й продавець.  Купіть мого півника.
                           Мій півник – молодець.
                           Вранці встає, всіх будить,
Ще й співає на весь двір: - Ку-ку-рі-ку!
Дід. Є у нас будильник, електронний.
Баба. Ще й сусіди скандальні. Не треба нам півника.
4-й продавець. Кому кізоньку?
Кізоньку красиву,
Кізоньку розумну,
З гострими ріжками,
З тоненькими ніжками,
Що танцює і співає,
І усіх розвеселяє.
Баба. Купи, дідусю, купи. Вона така гарна.
Дід. Гаразд. Куплю, та й долар падає...
4-продавець. На тому бувайте здорові. Козу забирайте, шануйте її і догоджайте.
                                                           ІІІ дія
Ведучий. Задоволені дід та баба. Натішитись козою не можуть. На  другий день посилає дід бабу козу пасти.
Дід.         Ти шануй гарненьку пашу,
                Нагодуй ти кізку нашу,
                Щоб була, немов гора,
                Щоб давала молочка.
Баба.       Наїдайся, кізонько,
                На зеленій травичці,
                Наїдайся, добре наїдайся .
Ведуча.(співає пісню)
               « Ой, у полі нивка»
(Баба жене козу додому)
Дід.          Кізонько моя люба!
Кізонько моя мила!
Чи ти пила, чи ти їла?
Коза.        Ні, дідусю, не пила і не їла.
                 Баба пасти не хотіла.
Дід.         Що ти кажеш? От біда!
                Ти чого її не пасла?
Баба.        І пила вона, і їла.
                Чим же я їй не догодила?
Коза.       Бреше, бреше, ти не вір,
                Не пускай її у двір!
Дід.         Сам водою напою, попасу і подою.
Баба.       Ото потіха ,мій дідок із глузду з’їхав!
Баба.       Уже вечір настав
                А старого ще нема.
                Ну, згадає він мене!
                 (Дід жене козу Додому)
Дід.          А тепер, бабцю, не лайся, а скоріш козу питайся.
Баба.        Кізонько моя люба!
                 Кізонько моя мила!
                 Чи ти пила, чи ти їла?
Коза.        Не пила я і не їла .
Дід.          Як сказати таке посміла?
Коза.        Тільки бігла через місточок-
                 Ухопила кленовий листочок...
Дід.          Кізко, кізко, схаменися!
Коза.         От, дивися, причепився!
                  Бабця, ти йому не вір,
                  Не пускай його у двір!
Дід.           Де мій ніж? Заріжу кляту!
                  (коза втікає, дід наздоганяє, але повертається ні з чим)
Дід.           Ти на мене не дивися,
                  Бачу й сам, що помилився.
                                                           ІV дія
(коза ходить по лісу співає)
Коза.         Я – коза-дереза
                  За калитку куплена .
                  Як залізе в мене біс,
                   Розжену я цілий ліс!
Вовк.         Чую, чую співи я.
                   Ти куди і звідкіля?
                   Де твій паспорт, документи?
                   Покажи мерщій, в моменті
Коза.          Що таке? Права людини!
                   Хто посмів їх на рушать?
Вовк.          Я—інспектор-податківець!
                   Маю право перевірять!
                   Паспорт ваш, дохід-розхід!
                   Прописку покажіть!
Коза.          От і уляпалась, дурна !
               Ні прописки, ні розписки,
               Ні доходу, ні розходу.
               Треба швидко утікати.
               Свої ноги забирати,
               До хазяїв повертатись.
( коза тікає від вовка. Вовк намагається її догнати, але потім повертається).
Вовк.     Я б її...Та неохота .
               Спішна в мене є робота ...
               Краще я оцю козу
               Стороною обійду.
                                                              V ДІЯ
               (дід та баба сидить у хаті, коза стукає у двері.)
Коза.       Тук-тук, тук-тук.
Баба.        А хто до нас прийшов?
Коза.        Дідусю, бабусю, пробачте мене.
                 Я все-все зрозуміла.
                 Важко у світі  без друзів.
Дід.          Ох, кізонько наша мила,
                 Як же тебе не простити?
Бабуся.  А про друзів сказала ти гарно. Вірні друзі допоможуть і в радості, і в горі.
                           Пісня « Вірний друг»
Дід.      Цінуйте  один одного, вмійте прощати, тоді і друзів вірних       будете мати!
 Коза.       Сто приятелів навкруг,
                 Але хто найкращий друг
                 Допомога знадобилась –
                 Справжня дружба проявилась,
                 Ти мій друг і я твій друг.
                 Стало кращим все навкруг.
                 І ніякій злій людині
                  Не здолати нас віднині.
Література:
1.    Методична скарбничка  вихователя  ГПД/ упоряд.Т.Б.Салук.-Х.: Вид.група» Основа»,2017.-303.[1] с.- (Серія «Вихователя ГПД»).
2.    Конюшенко М. Якщо друг у тебе є, життя радісним стає! //Розкажіть онуку. - 2007.- №5.-С.24-26.
3.    Буткім В. Відкриті виховні заходи в початковій школі/В. Буткім. -К.: Шкільний світ,2007. -128С.






















Немає коментарів:

Дописати коментар